PITCH FACTORYPITCH FACTORYPITCH FACTORY

In een pitch vertel je kort wie je bent, voor welk probleem je een oplossing hebt, wat je toevoegt en wat je daarvoor nodig hebt. Simpel.

Of het nu leuk is of niet, bij een pitch draait het voornamelijk om de vorm. De inhoud is secundair. Oftewel: People don’t buy content, they buy energy. Reden te meer dus om veel aandacht te besteden aan de vorm. En laat dat er nou vaak  bij inschieten.
Daar brengt de Pitch Factory verandering in. En hoe.

Tijdens de Pitch Factory gaan de teams met hun ideeën aan de slag onder leiding van een regisseur.
Vanuit zijn ervaring uit het theater legt hij tijdens de Pitch Factory de nadruk op het repeteren en shapen van de pitch en voorziet hij de deelnemers van Fast Feedback en opdrachten. Je werkt tijdens de Pitch Factory aan je performance, maar natuurlijk komt ook de technische kant van pitchen (tips & trics) aan bod.

In de praktijk zie je vaak dat mensen in de ideeënfase blijven hangen. Er blijft te weinig tijd over om de pitch gewoon een paar keer te doen. Toch zijn het enthousiasme en de vorm waarin het idee gegoten wordt van doorslaggevend belang. Door met meerdere teams of personen tegelijkertijd aan de pitch te werken, leren de deelnemers ook van de feedback die de anderen ontvangen.

Duur
Pitch Factory, deel 1: 3,5 uur met alle teams (5 maximaal)
Pitch Factory, deel 2: 0,5 uur individueel met elk team op de dag van de presentatie

Medewerkers van KPMG namen al verschillende keren mee aan de Pitch Factory in het kader van hun Artistic Fire programma. Lees meer….

 

Beeld
Foto: Andreas Vonder, toneelschrijver en regisseur
Tekening: De Beeldvormers