Een bijzondere dag voor maar liefst 250 KPMG-medewerkers. Niemand wist wat er zou gaan gebeuren. Ook de partners niet. Die wisten alleen dat ze als chauffeur met drie medewerkers naar een bestemming moesten rijden. Eenmaal daar aangekomen, werden zij uitgedaagd om uit hun comfortzone te stappen. Om anders naar de werkelijkheid te kijken. Om zaken om te draaien, bijvoorbeeld de naam van de dag. Hiervoor stonden 10 kunstenaars klaar om workshops te begeleiden. Workshops met de titels: Intuïtieve Mensbenadering, Out of the Boxclub, Tableau Vivant Beeldboost en Catch Creativity.
De workshops zorgden ervoor dat de deelnemers zichzelf, hun collega’s en het bedrijf beter leerden kennen en haalden bij sommigen ongekende creativiteit naar boven. Maar het was ook leerzaam en confronterend. Vooral tijdens de film die speciaal voor de gelegenheid was gemaakt door theaterschrijfster en filosoof Nisrine Mbarki waarin zij antwoord probeerde te geven op vragen als: “Kijken we echt naar elkaar of zien we elkaar alleen? Wat is contact maken met elkaar eigenlijk? En op de werkvloer is sprake van veel overleg, maar horen we elkaar eigenlijk wel? Wat zegt de ander nu werkelijk?” In de film begaf zij zich een dag lang undercover op de werkvloer van KPMG en ondanks dat de exacte inhoud vertrouwelijk is, kunnen wij wel zeggen dat ze de zaal oorverdovend stil kreeg.
Kortom, een dag die zijn (omgedraaide) naam eer aan deed.